Hoppa till innehåll

Skidor och jobb

4 februari, 2017

Nu är det stort fokus på skidor. Med en Vasaloppsvecka som närmar sig där nästan 30 mil skall avverkas kan det behövas lite träning innan. Var vid Hindås igår och skramlade ihop 35 km. När jag kom på morgonen vid 7 var det nattfärska nydragna spår. Åkte i mörkret och log brett och bara njöt.

Hindås Skidklubb

Hade en ledig dag igår och vad passar bättre än att gå upp tidigt och köra ett långpass på skidor. Efter två timmar kom en skolklass som också skulle åka lite skidor. För en del så var det ett nytt element och det var lite som Bambi på hal is medan några hade åkt tidigare. Skoj att se vilken beslutsamhet de kastade dig in i uppgiften med.

Hindås Skidklubb Det är en hel del jobb nu med en del resor som begränsar min tid. Men försöker också hälsa på en trevlig person, Alexandra, som jag skall springa några traillopp med under året. Så just nu är livet bra tycker jag. 

 

Idag blir det kort löpning och styrka vilket jag känner är nödvändigt för att klara sig från skador, både inom skidor och löpning.

From → Träning

Kommentera

Lämna en kommentar