Hoppa till innehåll

Vansbrosimningen är bara ett mål..

31 oktober, 2014

av många jag har just nu. Idag så anmälde jag mig Vansbrosimningen tillsammans med en kompis. Alltid trevligt att man känner någon på de olika tävlingarna jag är med på.

Andra mål då?
De närmaste är de tre skidloppen i februari och mars, Skinnarloppet, Vasaloppet och Årefjällsloppet. Efter det är det inte mycket bestämt förutom Vansbro. Det kommer bli några triathlon under sommaren, både sprint och olympisk. Kanske ger mig på en halv-triathlon. Det beror helt på hur min häl känns till nästa sommar.

Under veckan har det fungerat OK. Simningen går hyffsat. Ligger på runt 8 min på 450 meter. Idag blev det en duathlo igen. 45 min på cykeltrainern och sedan snabbt ombyte till löpkläder och löpning ca 24 min. Gång ca 1 min efter ca 5 min löpning. Trappar upp långsamt. Längsta turen efter sommaren idag.

Tittade efter i träningsdagboken och såg att i oktober blev det 36 träningspass. Tyvärr är passen för korta och den totala tiden blev bara 26 timmar. Inga långpass vara sig på cykel eller rullskidor. Det får komma under november.

Igår var jag ute med jobbet på ett shuffleboard-mästerskap. Riktigt roligt att testa på. Nån mästare blir jag aldrig men det kan vara roligt ändå. Några öl slank ner i förbifarten under de stunder när vi väntade på nästa match. Alltid trevligt.

From → Träning

Kommentera

Lämna en kommentar