Hoppa till innehåll

Vintern är här..

26 oktober, 2014

för nu är det rejält mörkt ute redan kl 17. I natt gick tiden tillbaka till normalt igen. Men vad är normal tid? Einstein påvisade i sina experiment att tiden inte är samma för en person som är på ett tåg som rör sig mot en person som står utanför tåget och tittar på. Tiden går långsammare inne i tåget än utanför. Detta borde också innebära att om man cyklar snabbt som attan går tiden långsammare än om man cyklar riktigt långsamt. En win-win situation 🙂

Tror att jag har en del träning kvar innan jag uppnår den hastigheten där man ser några skillnader.

Är nu anmäld till Årefjällsloppet. Gjorde slag i saken med 3 kompisar så det ska bli roligt. Loppet går sista helgen i mars så lite risk är det för magert med snö. Men vi hoppas på det bästa. Skoj ska det bli i alla fall. Vi kommer åka genom Vålådalen och även andra ställen där jag sprang i somras så bara det gör att loppet blir speciellt.

Har varit rejält trött  de sista dagarna, inte trött som i sömnig dock. När jag skall cykla eller åka rullskidor tycker jag att krafterna försvinner snabbt och mjölksyran börjar komma krypande. Däremot fungerade löpningen bättre. Finns säkert flera orsaker till det. En tror jag kan vara att musklerna aldrig hinner återhämta sig. För lite sömn kanske..
Det blir lite experiment framöver.

Löpningen fungerade  mycket bra i torsdags, blev 2.85 km med endast minimala stopp. Kände dock av hälsenan på fredagen. Får bli lite mera gång under turen framöver..långsiktigt är det som gäller. Jag behöver inte vara i löpform innan början av juni nästa år.

Veckan totalt blev bra, 9 pass blev det. Det som jag kan tänka mig som behövs är längre rullskidpass. Vasaloppet kommer minst ta 6.5 timmar. Om det är riktigt bra före kan jag komma ner dit tror jag. Men då måste jag få in långpass på rullskidorna.
Lyckades få in 3 cykelpass också. Lite mediterande blir det att sitta på cykeln i uterummet och titta på en film på datorn. Utan datorn skulle det snabbt bli långtråkigt.

Ny vecka imorgon och då blir det mörkt tidigt. Det är bara att vänja sig för det är många månader kvar innan det är dags att ta på sig våtdräkten och börja simma i en sjö..

 

From → Träning

Kommentera

Lämna en kommentar